De koffie van Lavazza: familiebedrijf en echte Italiaanse traditie

Wij Nederlanders houden van koffie, maar de Italianen doen dat ook en de koffie van Lavazza is één van de beste soorten die je aan kunt schaffen. Dit bedrijf dat in Turijn gevestigd is, maakt al bijna 150 jaar heerlijke koffie en is nog steeds in handen van dezelfde familie. Inmiddels is dat al de vierde generatie. Deze traditie, kennis en deskundigheid proef je als je een espresso van Lavazza drinkt. Het is dan ook niet vreemd dat deze koffie in de meeste hippe koffiebarretjes in de steden van Europa te vinden is. De koffie van Lavazza wordt voornamelijk gebruikt voor espresso en in de horeca, maar voor jou thuis is het ook een uitstekende keuze.

De koffie van Lavazza bestaat al sinds 1885

De oprichter van Lavazza koffie is Luigi Lavazza. Hij had oorspronkelijk een drogisterij die hij runde samen met zijn vrouw en kinderen. De hele familie was eigenaar en dat is dus nog steeds zo. In eerste instantie verkocht Luigi veel meer dan koffie alleen, maar hij werd één van de eersten die begreep dat koffiesoorten gemengd kunnen worden om zo verschillende smaken en nuances te creëren. Hij behoorde tot de pioniers op het gebied van melanges en merkte al snel dat de koffie van Lavazza zo populair werd dat hij zich alleen op deze warme drank ging richten. Ook de verpakking van Lavazza was baanbrekend, want zij waren de eersten die de koffie op zo’n manier inpakte dat de smaak langer goed bleef.

Innovatie staat nog steeds centraal

Vanaf het begin staat de koffie van Lavazza dus bekend om haar familietraditie, maar ook om haar innovativiteit. Dat zag je aan de manier waarop ze de koffie wisten te mengen en verpakken. Nu is dat niet veranderd. Zo waren ze bijvoorbeeld één van de eerste koffieproducenten die capsules aanbood voor het maken van espresso, zodat de koffie in elke capsule zo vers genoeg was. Daarbij is er een belangrijk Lavazza trainingscentrum waar het personeel leert over het bedrijf en het produceren van koffie. Door dit trainingscentrum te gebruiken zijn er geen medewerkers die geen verstand hebben van wat ze doen. Dat levert koffie op van de beste kwaliteit en een klantenservice waar je u tegen zegt.

Een grote speler in Europa

Vandaag de dag is de koffie van Lavazza in heel Europa te krijgen. Het marktaandeel dat ze in Italië hebben is bijna 50% en het valt gemakkelijk binnen de top 50 van de beste koffiemerken in Europa. Op dit moment proberen ze ook Azië te veroveren en hebben ze een aantal winkels geopend in China. Dit bedrijf wat al bijna anderhalve eeuw bestaat is nog lang niet klaar. Ook jij kunt deze koffie bij Koffie Thee Plaza bestellen. Of je nu een horeca eigenaar bent of gewoon iemand die van een goede koffie houdt. Door te investeren in de koffie van dit aan de ene kant traditionele en aan de andere kant innovatieve familiebedrijf heb je altijd een heerlijk bakje koffie van Lavazza binnen handbereik.